لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

شاد یا ناشاد مساله این است

این روزها معلمین به شدت سرشان گرم تدریس های مجازی است و حتی بیشتر از زمانی که در مدرسه حضور داشتند درگیر تهیه محتوای آموزشی و برگزاری کلاسهای آنلاین دو ساعته برای هر کلاس و رسیدگی به ایرادات و اشکالات درسی دانش آموزان می باشند. در طول هفته هم با پیامهای دانش آموزان وقت و بی وقت هم مدارا میکنند و جوابگو هستند. شاد (شبکه آموزش دانش آموزان) که آمد حال برای پر کردن جیب یک عده یا برای پز دادن وزیر یا هر چیز دیگر قطعا تا این زمان ناموفق بوده است. عدم احراز هویت معلمین و دانش آموزان یکی از مشکلاتی بود که با آن تا مدتها درگیر بودیم. هنوز دو تا از کلاسهای من در شاد تعریف نشده است. مشکلش مشخص نیست. دانش آموزان هم با لینک کلاس نمیتوانستند وارد شاد شوند. اینجا فکر میکنید زورشان به چه کسی می رسد؟ بله! درست حدس زدید. معلم کلاس!  ساعتها درگیر سیو کردن شماره ی دانش آموزانم در حافظه ی گوشی موبایلم شدم تا من به عنوان ادمین کلاسم دانش آموزان غرغرو را به کلاس دعوت کنم. برخی اصلا شاد را نصب نکرده بودند و به سراغشان رفتم و خواهش و تمنا که باید در کلاس باشی. با تو همیشه بی تو هرگز!

کجای دنیا معلم اینقدر خارج از حیطه ی کاری اش عمل میکند. نیایید بگویید فلان معلم در دوران کرونا رفت خانه ی دانش آموزانش یا فلان دبیر در فلان نقطه با وجود مرگ فرزندش درس داد. یا فلان آموزگار کرونایی روی تخت بیمارستان کلاس آنلاین گذاشت. همه را می دانم. دمشان گرم!

 زمانی که از وزیر بسیار محترم! پرسیدند برای پاداش همکاران زحمتکشتان در هفته ی معلم چه میکنید؟ پاسخش تمام این تلاشها را به سخره گرفت. وقتی گفت همینکه در خانه نشسته اند و حقوق میگیرند پاداششان است! 

اشتباه نکنید! هیچ معلمی انتظار پول یا هدیه نداشت همینکه با یک جمله میگفت دست تک تک اشان را می بوسم برای خستگی این چند ماهه امان کافی بود.


سلام

به نظرم بطحایی با بقیه کابینه فرق داشت و خیلی بهتر بود..این جدیده که مشخصه آشغاله

درک تون میکنم من خاله ی خودم که دبیرابتدایی هست پدرش در اومده دیگه وای به حال دبیرستان.. اول ازتون تشکر میکنم ولی خب توی این شرایط همینکه آموزش کشور با این سطح امکانات و بودجه، کاملا تعطیل و متوقف نشد خودش دستاوردیه و مطمئن باشید تا پنجاه سال دیگه به این دوران افتخار میکنن

در هرصورت براتون آرزوی صبر دارم :/و امیدوارم این دوران هرچه زودتر بگذره

سلام رهام
هیچوقت لغت آشغال رو برای کسی به کار نبر 🤣
تا کسی از اعضای خانواده اش معلم نباشه حرفهای منو درک نمیکنه. معلمها اکثرشون سنگ تمام گذاشتند😊


ممنون از همدلی ات

سلام اول پوزش منو ببخشید به خاطر لحن کلام

ایشون اگر فقط یک روز مثل انسان، نه حیوان، دقیقا مثل یک انسان به عنوان یک معلم روزش رو میگذروند همچین خزبلاتی رو به زبون نمیاورد. من از طرف ایشون از شما عذر میخوام

سلام میرزا
بعضی وقتها دلم میگیره از کسانی که یه ذره هم جای معلم نبودند ولی افاضات زیادی دارند. ممنون از همدردی🍀🌹

ماهور جان واقعا الان وضع معلم هام کم از پزشکا نداره

 

میدونم معلم ها الان درگیراینن که دانش آموزا خوب نمیخونن شاید کیفیت 

 

آموزش مجازی مثل کلاس های حضوری نباشه

 

وقت وبی وقت زنگ زدن دانش اموزا ووالدین

 

حالا امتحانا که خودش داستانیه

 

من داداشم هرکاری کرد تواین دوهفته اصلا کلاسش تو شاد بازنشد که نشد

 

عملا کل این مدت تعطیلی جامونده ازدرس:/

 

استراتژی که براش چیدیم چیه؟؟

 

اینکه خیلی ها مثل تو هستن 

 

واسه امتحانا نیم سال اول کتابای سختوبخون واسه حفظیا همشو!

 

بعد این وضع بزاریمش کلاس های بیرون 

 

چون خودش یه بیماری هم داره که درسته روند بهبوده ولی خدای نکرده 

 

مبتلا شدنش باعث مرگشه.

 

 

سلام عزیز.
اوضاع زیاد جالب نیست. آموزش مجازی بیشتر به این خاطر که ارزشیابی حین درس و چشم تو چشم دانش آموز انجام نمیشه از روند کلاس راضی نیستم. بچه ها هم که خدای تقلب و دور زدن هستند.
برای برادرت خوب پیشنهادی بهش دادین. همون ۸۰ درصد کتاب رو عالی بخونه نمره اش رو میگیره ولی برای ادامه ی محتوای درسی باید فکر اساسی کرد‌. با برطرف شدن اوضاع که به این زودی نیست میشه معلم خصوصی گرفت.


فاطمهٔ مهربون دوست خوبم، دستت رو میبوسم، م همینطور دست تک تک معلمین رو! شما از جان مایه میذارید.

فدای محبتت همای جان.
روی ماهتو میبوسم من عزیز دوست داشتنی ام

من همین که به کارتون در این مدت فکر میکنم سرم درد میگیره،چه برسه به اینکه بخوام انجامشم بدم.خدا صبر و شکیبایی مضاعف بده بهتون.

عزیزی
خداییش سخته از پشت گوشی ساعتها بخواهی درس بدی و رفع اشکال کنی

کامنت عمومی ام برای این پست نیومده؟ 

 

خدا شما معلم ها رو حفظ کنه شما رو ویژه تر ... واقعا خیلی کار سختیه و عشق میخواد و صبر و عشق و مهربانی و عشق. :) 

 

امان از این وزیر ها و مسئولان و اموزش پرورش... هوف. 😑

نه متاسفانه درج نشده.
ممنون مهربان خداییش این مدت اونهایی که بچه مدرسه ای دارند متوجه میشن که معلم و مدرسه چه نعمت بزرگی بوده براشون

درود بر شما ، خود حرف حق و تلخ ... :)

عزیز دلی
همدرد و همکار منم که هستی بیشتر درکم میکنی

سلام

معملی شغل سخت و پرزحمتیه اینکه بتونی در آن واحد کلی دانش آموز رو با تموم تفاوت های هوشی و اخلاقی تو روز مدیریت کنی قطعاً انرژی زیادی رو می طلبه وای به الان که این مدیریت محدود شده به دنیای مجازی که هیچ چیزش ثابت و قطعی نیست همینه که می گن معلمی شغل انبیاست چون سراسر عشق و محبته.

معلما همشون ته عاشقی ان. خودتون رو تاراحت نکنید بعضی از مسئولین فقط از دور دستی بر آتش دارن و فقط پر از ادعای توخالی ان.  

سلام همرازم
معلمها باوجدانن .. 
با انصافن...
و بی شیله پیله ان

کارشون رو انجام میدن در بالاترین سطح .... 
دم همه اشون گرم

می خانه اگر ساقی صاحب نفسی داشت

می خواری و مستی ره و رسم دگری داشت

پیمانه نمیداد به پیمان شکنان باز

ساقی اگر از حالت مجلس خبری داشت

درود مهندس
دیر میایی ولی دست پر💖🌹

دیگه جای حرفی باقی نگذاشتی. حق داری، همه تون حق دارید این روزها خسته و کلافه باشید.

خدا قوت. خیر و خوبی و حال خوب برای همه تون از خدا میخوام.

 

عزیز دلم
ممنون ازت... من فقط دارم لحظه شماری میکنم تموم شه این آموزشهای مجازی امون😔

سلام.

وای واقعا وزیر اینو گفت؟! یعنی فقدان شعور در این حد؟؟؟؟ باورنکردنیه. 😐😐😐

سلام خانم دکتر
بله متاسفانه

هردم از این باغ بری می آید

 

ما به جای ایشان دست تک تک معلمهای عزیز رو میبوسیم...

دست بوس شما هستیم معلم نمونه

تازه تر از تازه تری می رسد...

ارادتمندم حوا جان..‌روی ماهتونو میبوسم💖

سلام من که معلم یه روستایی هستم که اینترنت 2G بسیار ضعیف داره و اولیا و بچه‌ها اصلا نتونستن تو کانالها عضو بشن و واقعا احساس میکنم اون زحمت ۵ماهه مهر تا بهمنم هم به باد رفت و بچه‌ها هرچی یاد گرفته بودن به فراموشی سپردند. طفلی بچه‌ها هم اکثرا توی کار چوپانی یا کشاورزی مشغول هستن و شبها هم که خسته و کوفته اصلا نمیتونن به درسشون برسن. میخواستم بدون اجازه اداره مدرسه رو باز کنم و بچه‌ها رو بیارم کلاس ولی از عواقبش ترسیدم. فقط خدا کنه روستاها زودتر مدرسه باز بشه تا بچه‌ها بیشتر از این آسیب نبینن.   

سلام.
زیاد نگران نباشید چون ماها هم که نت پرسرعت داریم بچه ها زیاد جدی نمیگیرن و به بهانه ی درس ۲۴ ساعته گوشی دستشونه.. و درس تحویل نمیدن. بازم بچه های روستا یه کار مفیدی میکنند حداقل

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan