لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

عاشقانه ۶۷

 

 

+نوستالژی

+ تو که چشمات خیلی قشنگه / مهرنوش

 

 

 

 

دلتنگم! گفتنی‌هایم همین قدر کوتاه‌اند و همین قدر عمیق

 

 

این کلیپ چند روزی است خوراک من شده است. دونوازی تار آقای هاشمیان و کمانچه ی خانم لعیا طبیبی. از دیدن هزار باره اش سیر نمیشوم. لبخند نوازنده ی تار شباهت بسیاری دارد به او. انگار اوست که در برابرم ساز میزند.

 

 
+ پاییزان

+ عنوان پست از جمال ثریا

استاد آزاد




استاد آزاد اولین استاد تارم بود. به دلیل اینکه مسافرتها و کنسرتهای متعددی با گروه همایون شجریان و گروه خودش داشت کلاسهایش اغلب تعطیل میشد و هنرجو به حال خودش رها میشد و این موضوع یکی از مهمترین دلایلی بود که موجب شد استاد تارم را تغییر دهم ولی همیشه ارادتم به ایشان وجود داشت. دیروز یکی از جدیدترین ساخته هایش را منتشر کرد. باز سازی ترانه ی قدیمی گیسو. در استوری اینستایم اطلاع رسانی و نامشان را تگ کردم. بعد از مدت کوتاهی  استوری ام را در پیجشان استوری کرد به نشانه ی تشکر. در کنار استوری های بزرگان موسیقی ایران، استوری من هم قرار گرفت. برایم بسیار خوشایند بود. فکرش را هم نمیکردم که ایشان چنین عمل کند آن هم بین آنهمه فالور و فن پیج و پیجهای  اساتید موسیقی. این جنبه از رفتار مجازی ایشان قطعا برای من الگو خواهد بود‌.

+ الانه که غزل بیاد بگه ندید بدید😁

تکالیف شاد

همکارم میگفت دبیر ورزش پسرش گفته در خانه دراز نشست بزنند و والدین فیلم گرفته و در گروه کلاسی ارسال کنند و دبیر دینی اشان گفته دو رکعت نماز بخوانند و والدین زحمت فیلم و ارسال را بکشند. خنده ام گرفته بود. تا اینکه دبیر کار و فن آوری مدرسه ی امیرعباس هم گفت که از کیک و شیرینی پزانتان یا آشپزی در منزلتان به عنوان کار کلاسی فیلم تهیه و ارسال کنید‌ دوستان امیرعباس با دستور غذاهای ساده ای چون عدسی و لازانیا و پاستا کار را تمام کردند ولی امیرعباس گیر داد باید دونات درست کنیم. ۵ ساعتی درگیر تهیه ی دونات و فیلمبرداری آن شدیم و شب خسته همگی افتادیم.


+ این سال تحصیلی چقدر کشدار شد🙄

پاییزان ۱۳

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید

اندر حواشی کلاسهای آنلاین ۲

امتحان داشتند آن هم از نوع مجازیش. ساعاتی قبل از شروع امتحان، آمده برایم اینچنین نوشته:

"سلام خانوم 

معذرت میخوام که مزاحمتون شدم 

متاسفانه من چشمام عفونت کرده و ساعت۳:۳۰ نوبت چشم پزشکی دارم باید از ساعت ۳ مطب دکتر باشم ومعلوم نیست کارم کی تموم بشه و نمیتونم در کلاس شرکت کنم

امیدوارم عذرم پیشتون موجه باشه و نمره ای از عدم حضورم در کلاس کم نکنید"


برایش نوشتم: برو به سلامت فقط هر وقت برگشتی پیام بده تا همینجا ازت درس بپرسم"😁

نوشت: "من چشمام دیگه داره از کاسه در میاد و دکتر ازم خواسته که زیاد سرم توی گوشی و تلویزیون اینا نباشه"


+سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن برای اجرایی تاثیر گذار،  بازی روان و جاری اهدا میشود به نگار برای فیلم کمتر به صفحه نگاه کن👏👏

میان این همه فعل تنها رفتن به صرف تو بود




نمیدانم چند روز گذشت ولی امروز سکوتش را شکست و حالم را پرسید. خیلی رسمی جواب دادم. بعد از کمی تعلل نوشت چه هوای خوبی شده. گفتم من این هوا رو دوست ندارم. ساعت کلاس آنلاین مدرسه ام بود و بالاجبار ازش خداحافظی کردم. دلتنگی ها را میشود رفع کرد. سختگیری نکنیم.



+mina

+ عنوان پست از نرگس نوروز پور 

اندر حواشی کلاسهای آنلاین ۱

تو واتس پیام داده خانم.. خانم... کمکمون میکنین؟ 
گفتم آره نگار جان. سوالت چیه؟
میگه من سوال ندارم. دوستم داره امتحان میده سوالاشون خیلی سخته!

😂😁😂😁

محبوب کی بودم من

بازم دم شوهرخواهر گرم. از شهرستان زنگ زده و روز معلم رو تبریک گفته و میگه روز تو رو نباید فراموش کرد چون تو حواست به همه چی هست. روز مو فرفری ها، روز چپ دستها، روز چاقها، روز باستان شناسها، روز تولد و سالگرد ازدواج و عقد من رو همیشه به من تبریک میگی😁 شوهر خواهر گرامیم رو تونستم خوب معرفی کنم؟!😏

+ از مجموع ۳ جاری و ۱ خواهر شوهر و ۱ شوهر خواهرشوهر و ۲ برادرشوهر  معلم هیچکدام برایم پیام تبریک ندادند. من نیز😃 محبوبیم کلا😏 ما معلمها اینجوری هوای همو داریم🤣

شاد یا ناشاد مساله این است

این روزها معلمین به شدت سرشان گرم تدریس های مجازی است و حتی بیشتر از زمانی که در مدرسه حضور داشتند درگیر تهیه محتوای آموزشی و برگزاری کلاسهای آنلاین دو ساعته برای هر کلاس و رسیدگی به ایرادات و اشکالات درسی دانش آموزان می باشند. در طول هفته هم با پیامهای دانش آموزان وقت و بی وقت هم مدارا میکنند و جوابگو هستند. شاد (شبکه آموزش دانش آموزان) که آمد حال برای پر کردن جیب یک عده یا برای پز دادن وزیر یا هر چیز دیگر قطعا تا این زمان ناموفق بوده است. عدم احراز هویت معلمین و دانش آموزان یکی از مشکلاتی بود که با آن تا مدتها درگیر بودیم. هنوز دو تا از کلاسهای من در شاد تعریف نشده است. مشکلش مشخص نیست. دانش آموزان هم با لینک کلاس نمیتوانستند وارد شاد شوند. اینجا فکر میکنید زورشان به چه کسی می رسد؟ بله! درست حدس زدید. معلم کلاس!  ساعتها درگیر سیو کردن شماره ی دانش آموزانم در حافظه ی گوشی موبایلم شدم تا من به عنوان ادمین کلاسم دانش آموزان غرغرو را به کلاس دعوت کنم. برخی اصلا شاد را نصب نکرده بودند و به سراغشان رفتم و خواهش و تمنا که باید در کلاس باشی. با تو همیشه بی تو هرگز!

کجای دنیا معلم اینقدر خارج از حیطه ی کاری اش عمل میکند. نیایید بگویید فلان معلم در دوران کرونا رفت خانه ی دانش آموزانش یا فلان دبیر در فلان نقطه با وجود مرگ فرزندش درس داد. یا فلان آموزگار کرونایی روی تخت بیمارستان کلاس آنلاین گذاشت. همه را می دانم. دمشان گرم!

 زمانی که از وزیر بسیار محترم! پرسیدند برای پاداش همکاران زحمتکشتان در هفته ی معلم چه میکنید؟ پاسخش تمام این تلاشها را به سخره گرفت. وقتی گفت همینکه در خانه نشسته اند و حقوق میگیرند پاداششان است! 

اشتباه نکنید! هیچ معلمی انتظار پول یا هدیه نداشت همینکه با یک جمله میگفت دست تک تک اشان را می بوسم برای خستگی این چند ماهه امان کافی بود.


۱ ۲
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan