لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

شمیم

هفته گذشته سر کلاس ندیده بودم اش. غایب بود. اولین دیدار من با شمیم امروز بود. دانش آموز معلولی که روی صندلی چرخدارش انتهای کلاس یازدهم انسانی نشسته است. دستان و پاهایش هیچ کارایی برایش ندارند. سرش را نمیتواند نگاه دارد و مدام سرش به این سو و آن سو رها میشود. صحبت کردنش به زحمت است و به نظر می رسد حوصله ی کلاس را هم اصلا ندارد.  دانش آموزی با چنین شرایطی تا کنون نداشته ام و مانده ام چطور اجازه داده اند با این معلولیت در مدرسه ی عادی درس بخواند.

اصلا چگونه می تواند امتحان ریاضی دهد؟!

زنگ تفریح از دبیران سال قبل پرس و جویی کردم و گفتند جز نفرات برتر مدرسه است و اصلا نگران آموزشش نباش. از عهده ی درس خواندن بر می آید‌. موقع امتحانات ترم نیز شمیم پاسخها را میگوید و هر یک از ما به ترتیب پاسخها را در برگه ی امتحانی اش مینویسیم.



+ قربان حکمت خدا



الهی...💖

اجازه خانم؟چه اسم قشنگی:شمیم🧚‍♀️😇❤

 

+...الهی شکر💖💜💖

سلام باران جان
اسمش لطافت داره.. خدا کمکش کنه😊

سلاااام؛سلام از بنده اس خانم.💖💜❤🙋‍♀️سلام به روی ماهتون💖💜💖جان بی بلاو

دل خوش خُرم؛بلامیسر❤😍❤😘

سلام سلام مهربوووون❤
تنت سلامت😚

سلام.

چقدر جالب. معلومه خونواده آگاهی داره که از چنین بچه ای، یه شاگرد درسخون در اومده. نزده ن اعتماد به نفسش رو بترکونن!

ولی چقدرم سخته حضورش سر کلاست. این که چه جوری بدون ترحم و معمولی باهاش برخورد کنی🤔

سلام خانم.
قطعا حمایت خانواده در بالا بردن اعتماد به نفسش عالی بوده.
و اینکه خداوند بزرگ چیزی را بگیرد جای دیگه جبران میکند.. چه بسا دانش آموزان به ظاهر سلامتی که هیچ بهره ی هوشی ندارند.
دیروز امتحان گرفتم از همون مبحثی که درس دادم. خیلی مصر بود که از او هم امتحان بگیرم. گفتم اخه چه جوری؟
گفت بچه ها برام بنویسن. گفتم بچه ها خودشون امتحان دارند میدن که‌.
دلم بعدش سوخت. گفتم ای کاش میگفتم خودم بنویسم. یا شفاهی ازش میپرسیدم. تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که بگم جلسه ی بعد ازش امتحان بگیرم. قبول کرد.
بعد به این نتیجه رسیدم که هر بار قبل از امتحان گرفتن از کلاس ۵ دقیقه صرف او کنم و ازش امتحان شفاهی بگیرم.این یعنی توجه به او.



عزیزم. چه اسم قشنگی هم داره. من هم توی دبیرستان یه همکلاسی داشتم ام اس داشت. من هی بهش تقلب می رسوندم که کمکش کنم

منم تمام تلاشم رو میکنم که شمیم سربلند باشه توی کلاس😍😍

عزیزم :)

چقدر عالی که بااین شرایط تو مدرسه عادی درس میخونه 

خداروشکر که خانواده پشتیبانی داشته وقطعا هوش خوبی داره

انشاالله روز به روز موفقتر بشه:)

 

باید یه دیداری با والدینش داشته باشم
از شمیم باز خواهم نوشت

سلام

من هم یک کلاس یازده انسانی دارم که ۲۵ نفر با مخ تعطیل و تربیت زیر صفر توش نشستند. 

تا آخر سال سکته نکنم صلوات😂

سلام همکار جانم.
خوبین؟
هر چقدر از انسانی ها فرار میکنم برعکس میشود‌. سه کلاس انسانی دارم. یک کلاس ۱۱ انسانی. دو کلاس ۱۲ انسانی
کلاس یازدهمم ۴۳ نفرن😭😭😭😭

آره والا .. قلبم فشرده میشه وقتی با اینا کلاس دارم

در دانشگاه محل کارم دو دانشجو با شرایط استثنایی داریم... که یکی بدون ویلچر و دیگری با شرایطی مشابه شمیم خانم...

ولی با علاقه درس رو دنبال میکنند و هیچوقت غیبت ندارند

درود بر آنها
اتفاقا اینها قدر درس را میدانند😊

پدر من یه دانش آموز اینجوری داشت منتها اون نمیتونست بره مدرسه و مادرش میگفت بیایید خونه خصوصی تدریس کنید .خلاصه پدر من هر بار از یادگیری این تعجب میکرد و میگفت در حد دانش آموزای خوب کلاسه.البته دیگه حق الزحمه تدریسش رو از اون خانواده نگرفت چون یه جورایی منقلب شده بود کسی با این انگیزه و شرایط داره درس میخونه.اون آقا پسر دیپلمش رو گرفت و الان نمیدونم چکار میکنه.

درود بر پدر فرهیخته ی شما
همیشه از تلاش اینچنین دانش آموزانی لذت میبرم و احسنت میگم به این اراده اشون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan