لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

شیدا

فیلم شیدا را اوایل دوران دانشجویی ام دیده بودم. البته نه در سینما. از آن دست فیلمهای عاشقانه ای که تازه باب شده بود. آن زمان ویدیو کلوپها فیلمهای در حال اکران را که از روی پرده ی سینما با کیفیت بسیار پایین ضبط شده بود، کرایه می دادند. شبی ۱۰۰۰ تومان بود. با خواهرانم فیلم های شیدا، دو زن، قرمز و متولد ماه مهر را با این شیوه تماشا کردیم. انگار مجبور بودیم. نه کیفیت تصویر داشت و نه صدا و تا فردا شب که فیلم را باید تحویل می دادیم چندین بار هم تکراری میدیدیم. عجب روزگاری داشتیم. هفته ی گذشته شبکه ی نمایش، شیدا را پخش کرد و حس و حال آن دوران در ذهنم تداعی شد.

شیدا قشنگ بود. از اون دست فیلمها تنها فیلمی که به دلم نشست "دلشکسته" بود.

یاد ویدئو کلوپها بخیر. هنوز هم هستن. ولی دیگه اجازه نمیدن. میفروشن.

 

پارسا پیروزفر تازه رونمایی شده بود و کشته مرده زیاد داشت😉😁
دلشکسته رو هم دوست داشتم. بازی شهاب حسینی محشر بود.
شما تقریبا همسن و سال منید و این روزها رو دیدین😃


واقعا اون زمان یه سری چیزا تازگی داشت و ما با تعجب نگاش میکردیم. مثلا بازی محمد رضا شریفی نیا با ترکشی به یه جاییش خورده بود:)) مگه میشه مگه داریم؟ این چیزا قباحت داشت. فیلم شوکرانو یادته چه بامبولی درست کردن پرستارا؟ فکر کنم اولین قشری بود که فیلمها ایراد گرفت. قرمزو یادتونه با پوشش هدیه تهرانی چه سر و صدا ها شده بود؟

حالا شما یادته قبل تر هاش ویدئو بود و سی دی نبود ؟ من میذاشتم زیر پیرهنم و با کمربندم چفتش میکردم و میرفتم خونه فک و فامیل تاق میزدم:)))

ای پیر شدیم رفت

همه رو یادمه..
اولین بار که سی دی رو دیدم چقدر برام جالب بود که یعنی چطور این همه اهنگ توش ریخته میشه.. اون موقع ظرفیت سی دی ها هم اندک بود و فقط چند تا اهنگ توش جا میگرفت.

فیلم دختری با کفشهای کتانی.. چقدر برام عجیب بود دختر از خونه فرار کرده بود به خاطر یه پسره😁😁
داستان سمیه و شاهرخ یادتونه... تو خیابون گاندی؟


:)

شیدا رو ندیدم

ولی دلشکسته که آقا میرزا اشاره کردنو یه قسمتایشودیدم:))

هر دوشون قشنگن
ببین اگه وقتشو داری😚😚😚

ممنون از حضورت عزیزم❤

آره سمیه شاهرخ... عـَ ـــــــــــــــ چه حافظه ای داری....

فلاپی فلاپی:))) داشت یادمون میرفت یادی هم بکنیم از فلاپیD:

اره خوب شد اشاره کردی..
سوم دبیرستان بودم که طرح کادمون کامپیوتر بود. اولین بار بود میرفتیم پای کامپیوتر میشستیم. دوست پدرم برام فلاپی آورده بود و بردم مدرسه‌ هیچ کس نداشت. معلم کامپیوترمونم تعجب کرده بود😂😂

اجازه خانم؟🙋‍♀️😍

فیلم شیدا رو دوست داریم،بازی آقای پارسا(گویا هم استانی ما هستن)و

خانم حاتمی رو دوست دارم.والبته جناب شریفی نیا  و

تفکر

گابریل و

شریعتی پسندانه اش رو هم دوست دایم😎👌🌷💖

اجازه خانم؟😍🙋‍♀️دیالوگ فرهادُ بخونیم؟💖🙋‍♀️

 

"آن هنگام ،که عطر بهار نارنج در آن کلام مقدس پیچید،من تو را از پشتِ چشمانِ بسته ام دیدم...

خوبی های تو را؛ولطف تورا...

عطر بهارنارنج را به نسیم بسپار.واگر خواسته ام را خواستی،کتاب را به نشانِ عهدی میانِ ما با خود ببر...

وگرنه بماند"

 

اجازه خانم؟🙋‍♀️❤

پسر عمو بزرگه  هم دههیِ شما ن.ظامی بودو

بعد شش ماه مرخصی می اومد،با اون  ویدئو و

یه بقچه نوار VHS در رده سنی،نوجوان وجوان و بزرگسال به فک و

فامیل سر می زدن و...

بله؛عجب روزگاری بود...🙂🙂

اجازه خانم؟🙋‍♀️💖😍

 

مابریم  چایی بریزیم 🙋‍♀️

آخه باقلوا آوردیم باهم تناول کنیم ؟🙋‍♀️❤🙂😎

 

 

 

 

 

باران قشنگم چه خوب کردی دیالوگ فیلم رو گذاشتی. کلی حال کردم.
عزیز دلم بیا کنار دست خودم بشین حسابی بگیم و بخندیم😚😚

تو هم پس از دوران ویدیویی خاطره داری 

وای من چقدر شیدا رو دوست دارم. اصلا من عاشق لیلا حاتمیم. به خصوص اونجای فیلم که سوره مزمل رو می خوند. از فیلماییه که برام تکراری نمی شه. 

خداییش فیلمهای قشنگی تو نیمه های دهه ی هفتاد ساخته شد. 
اوج سریالهای عاشقی در پناه تو بود.
منم دوست داشتم حس فیلم رو😊
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan