لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

قیمه ی امام حسین

دیشب اولین و آخرین غذای نذری امام حسین رو خوردیم. قیمه پلوی خوشمزه ای بود که مهربان همسر و بچه ها از خانه ای در حوالی مدرسه ی جدیدم گرفته بودند. هر وقت قیمه ی امام حسینی میخورم یاد سفر کربلای تیرماه ۹۱ میفتم که ایام ولادت مولا آنجا بودیم. شب تولد ارباب روبروی حرم غذای نذری میدادند. به همراه عربها در صف طولانی دریافت غذا ایستادیم و قیمه پلو را گرفتیم ولی نه قاشقی به ما دادند و نه چنگالی. ‌عربها که غذا را میگرفتند گوشه ای مینشستند و همانجا با انگشتان دست شروع میکردند به خوردن‌. مانده بودم چطور دلشان رضا میدهد با دستانی آلوده غذا بخورند.‌ مدتی مردد ماندیم چه کنیم. آخر سر تصمیم بر آن شد که ما هم با انگشتان دستمان تناول کنیم و اینچنین هم شد. مریض هم نشدیم😁

+انشالله بازم قسم تون بشه ما هم تیر ماه سال ۹۰ آقا طلبید مون ! من هر وقت قرمه سبزی میبنم  یاد  اون  شب ها  توی کربلا و نجف می افتم از بس که به ما قرمه سبزی  می دادند. ولی کلا سفر خیلی خوبی بود انشالله قسمت همه بشه واقفا .....

سفر کربلا سفر عشقه و هیچ سفری به زیبایی این سفر نیست..
ان شاالله قسمت بشه مجدد مشرف بشی..

خوش به سعادتتون 😍

کاش قسمت منم بشه...😢

خیلی دلم میخواد برم کربلا....

خداروشکر مریض نشدید😅😁

ارباب خیلی مهربونه خیلی..
ان شاالله قسمت آرزومندان حرمش بشه.


انشاالله😢

جوووونم

خوش به سعادتت بانو لبخند جان

کربلایم آرزوست

در خواب بودم. وقتی برگشتم از خواب بیدار شدم و فهمیدم چه سفری رفته ام
روزی ات ان شاالله

بنظرم با دست غذا خوردن از جمله کاراییه که خوشمزگی غذا رو چند برابر میکنه :) البته با دست تمیز:دی

اره خداییش خیلی خوبه😋

به به. نوش جونتون

باید بیایی اینجا ته چین نذری مخصوص شهر ما را هم میل کنی

عزیزم..
اتفاقا چند روز پیش به سرم زد بیام پیشتاااا

سلام.

حتما اون غذا خیلی ام چسبیده😂

من همه ش می گفتم کاش می شد امامها رو  از وسط اینها برداشت رفت ایران! حیفه اونجان واقعا 😏

سلام.
جات خالی عالی بود و خوشمزه. رو به گنبد ارباب نشسته بودیم و چنان با ولع میخوردیم که بیا و ببین . انگشتامونم آخرش لیسیدیم😉😆

همینو بگو والا

من از خدام هست بیایی. برنامه ریزی کن حتما حتما قبل مدرسه بیایی

عزیز دلم..
ان شاالله یه فرصت مناسب با خانواده میاییم پیشتون😚

اجی نمیدونم جریان چیه هرکاری میکنم لینک نمیشی نمیدونم مشکل چیه

سلام عزیز
بلاگفا با بیان دعوا داره و لینکهای بیان تو بلاگفا نمیخونه..

بعد اونوقت از کجا میدونین آخرین غذای نذری ؟!:)

 

آخرین، دست خودمونه.. چون نیت یک بار صف ایستادن و غذا گرفتن داریم..
مهم چشیدن غذای نذری است. یک بارش کافیست.
جریان آوردن غذا دم خونه مساله اش جداست که منظور من نبود.
خوش امدی

مگه شما نمی دونستید غذاهای نذری کلا آنتی باکتریال هستن حتی اگه با دست آلوده خورده بشن

در تبرک بودنش شکی نیست ولی در خصوص رعایت نکردن بهداشت قطعا مشکل گوارشی پیش خواهد امد😉

خب همین دیگه شاید یکبار دیگه قسمتتون شد :)

بنظرم دست ما نیست دست اون بالاییه :)

 

 

ممنونم 

ما که از خدامونه..
😊😙
چه چیزی بهتر از غذای نذری امام حسین

عزیزم 

ولی زمانی که من رفتم پیشرفت کرده بود مثل خود ایران بود 

کاش امسال قسمتمون بشه :)

زیارتت قبول عزیز.
ما زمانی مشرف شدیم که سامرا بسته بود و نمیزاشتند کاروانی بره ولی کاروان ما رفت و دقیقا ده دقیقه قبل از ورودمون به حرم تو دستشویی انتحاری زده بودند😔 اوضاع ترسناکی بر سامرا حکمفرا بود

متشکرم .همچنین زیارت شما هم قبول 

عزیزم 😔😔

 

ممنون بانو بهاری

😍

میدونید اطبای سنتی و اسلامی تاکید میکنن با دست غذا بخورید؟ البته نه دستی که هزار مدل "چیز" باهاش برخورد داشته ها.... دستِ تمیز اما کف صابون نخورده. 

جاتون خالی پارسال سفر اربعین هم ما چندین بار امتحان کردیم. مریض هم نشدیم. مُردیم

پس زیادم درست نگفتن اطبای سنتی😁
خوشا به سعادتتان... ان شاالله روزی هر ساله اتان
من پیاده روی اربعین را دوست دارم ولی فعلا به خاطر بهار و وابستگیش به من نمیتوانم..
خوش آمدید دوست عزیز

نوش جانتون. قیمه نذری خیلی می چسبه. امسال قسمت نشد. ولی قرمه نذری بهمون دادن. ایشالا بازم سفر کربلا قسمتتون بشه

نوش جان شما هم بانو 

ان شاالله با هم بریم😚
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan