لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

از میان نوشته های ناب۳

دو روز پیش، حکم سنگین 18 سال زندان برای برخی فعالان کارگری، در رابطه با پرونده اعتراض کارگران هفت تپه، منتشر شد و  واکنش های زیادی برانگیخت. ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، نیز درخواست برگزاری هر چه سریع تر و منصفانه دادگاه تجدیدنظر حکم ها را داشت، که امید به شکسته شدن این رای ها را افزون کرد. در جایی خواندم که کاش رئیسی، کمی ریشه ای تر برخورد کند و به سراغ قاضیانی برود که در سال های گذشته،. حکم های سنگینی را برای کنشگران سیاسی، مدنی و صنفی صادر کرده اند.

رئیسی اگر بخواهد این کار را انجام دهد بی گمان باید به سراغ مقیسه، یکی از قاضیان دادگاه انقلاب برود. چرا از مقیسه نام می برم؟ چون ایشان قاضی پرونده من بوده است و از نزدیک، شاهد رفتار بد ایشان با متهم و همچنین حکم ناعادلانه وی بوده ام. 

دفاع  من در دادگاه حدود یک دقیقه بود. مقیسه به عنوان رئیس دادگاه، از من پرسید چرا رفتی روبروی مجلس و در تجمع اعتراضی فرهنگیان شرکت کردی؟ گفتم به خاطر این که حقوقم کم است و مانند دیگر فرهنگیان، به وضع معیشتی ام اعتراض دارم. مقیسه  گفت : آها، برای شکم و زیر شکم رفتی اعتراض کردی؟! از همان اول که معلم شدی می دانستی که حقوقت کم است، الان هم دیر نشده می توانی بروی استعفا دهی تا ما به جای تو یک کارگر افغانی را سر کلاس بفرستیم! 

بعد رفت سراغ متهم بعدی، یعنی محمد رضا نیک نژاد. ایشان هم حدود یک دقیقه از خودش دفاع کرد. پس از او، وکیل ما حدود 5 دقیقه از کار صنفی ما دفاع حقوقی کرد. 
مقیسه  چند روز بعد به هر دوی ما، من و محمد رضا نیک نژاد، حکم 5 سال زندان تعزیری داد. 

ما به حکم اعتراض کردیم. در دادگاه تجدیدنظر، قاضی پرونده، جناب بابایی بودند. محترمانه برخورد کردند و حکم ناعادلانه مقیسه را شکستند. حکم 5 سال زندان تعزیری را سه سال تعلیق کردند و دو سال محرومیت شرکت در گروه های سیاسی و مدنی را به آن افزودند. 

 

مهدی بهلولی، 19 شهریور 98

 

+جناب بهلولی از فعالان صنفی و از دوستان بنده می باشند

چه تلخ 😭

😢😢😢

اجی این ادرس وبلاگ جدیدمه لطفا لینک دوستان رو اصلاح کن 

توی وبلاگ جدید لینک شدی

سلام عزیز..
چشم عزیز جانم
ممنون از اطلاع رسانیت

خیلی ممنون که این نوشته رو آوردین؛ خیلی ممنون.

تلنگر بجایی است به مسئولین

با احترام فراوان

نظری ندارم

 

حق معلمهاست که قاضی بی ادبی مثل مقیسه اینطور بی شرم حرف بزنه اون روز که با چوب تو سرش نکوبیدن و از کلاس پرتش نکردن بیرون و حسرت دیپلم رو به دلش نذاشتن امروز رو باید ببینن. بی تربیتی در ذات این بشره ازین خاطره که لیاقت سرکلاس نشستن نداشته نشست ادبش نکردن حالا باید ادبش کنن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan