لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

مهراز 79

دو سه جلسه ای نتوانستم در کلاس استاد عیسی حاضر شوم و این بهانه ای شد برای تمرین مستمر روی گوشه های فیلی و ماهور صغیر. فیلی سرآغاز چند گوشه بعد از خودش است. من که تا به امروز گوشه ای را از حفظ نزده بودم بسیار شادمان بودم که این دو گوشه را بدون نگاه کردن به کتاب ردیف می نواختم آن هم در وضعیت کاملا درست و صحیح. با اشتیاق به سوی کافه نادری راه افتادم. به سر کوچه که رسیدم متوجه شدم اهالی کوچه برای اینکه ماشینهای عبوری از کوچه برای پارک استفاده نکنند وسط کوچ را مانعی قرار دادند و قفل به مانع زده اند و کلیدش در اختیار اهالی کوچه است ولی این مساله ای نبود که موجب ناراحتی من شود. ناسلامتی من را میشناختند و مسیر را برایم باز کردند. ماشین را که پارک کردم برای خرید نان از کوچه ی کناری به راه افتادم. آقای دال از هنرجویان استاد داخل کوچه شد. سازم را دادم تا او برایم بالا ببرد. بعد از خرید نان وارد کلاس شدم و استاد مشغول تحویل گرفتن درس آقای دال بود. کتری می جوشید چای دم کردم و به خانه ای که خالی شده بود نگریستم. به دلم افتاد که بالاخره رسید روزیکه استاد خانه ی اجاره ای اش را ترک کند. مانده بودم بعد از این تکلیف ما چیست؟ منتظر ماندم و هنگام اتمام کار آقای دال استاد چند پیش درآمد را که برای خودش بسیار دوست داشتنی است معرفی کرد. از کارهای استاد مشکاتیان عزیز که روز گذشته اش( 30 شهریور) سالگرد درگذشتش بود. بعد از رفتن آقای دال از استاد پرسیدم خانه را تحویل داده اید گفت خیر یک سال دیگر تمدید کرده ام فقط هم خانه ام اینجا را ترک کرده است. هم خانه ی استاد را دیده بودم کل اتاق را از گل و گیاه پر کرده بود. گلها را که برده بودند خانه خالی شده بود. نوبت نواختن من شد. به استاد گفتم که درس را آماده آماده ام. نواختم و این اولین بار در طول این سه سال بود که استاد لفظ " عالی " را برایم به کار برد. چقدر ذوق مرگ شده بودم. درس جدیدم گوشه ی آذربایجانی است. البته گوشه ی حصار ماهور را هم درس داد که اگر وقت کنم بنوازمش. در گوشه ی حصار ماهور قسمتی است که به آن زنگوله می گویند هم نامش برایم جالب بود و هم نوایش... 

+ دوشنبه ها در جهانی دیگرم

لحظاتت همیشه پر از عطر موسیقی باد 

الهی..
فدات💜

+ دوشنبه ها خوش بگذره 😁

خوش میگذره😄

دوشنبه های شما مثل اون روز پاییزی منه که داشتم تو بارون چارباغ قدم میزدم...

حس های خوبتان ماندگار همیشه

بدون ننه رفته بودی؟؟ :(

موسیقی و شعر هر دو غذای روح و روان آدمی است

و کسانی که خود دست اندرکار موسیقی  هستند

از آن لذت بیشتری می‌برند

در این دنیا اگر کسی از موسیقی لذت نبرد زندگی نکرده است.  قال خودم :)

میتونید شما دست به کار بشید و چند تا گلدون گل قشنگ درست کنید و هدیه بدید به استاد تا اونجا رو گل گلی کنه.

فکر خوبیه اتفاقا.. در اولین مناسبت برایش خواهم خرید

سلام

خوبید؟

سلام همراز جان
خوبم
مرسی گلم
دلم برای ادامه داستانت تنگ شده.
حتما میام بقیه اش رو بخونم...

خوشحالم که نظر استاد در موردتون عالی بود

کاش از قطعه‌هایی که مینوازین اینجا هم بذارین ماهم لذت ببریم:)

ای کاش یک روز بیایید زنده براتون اجرا کنم تو کلاس نادری :)

بهترین باشی مهربون 🌿⁦💟

چقدر تو ماهی

افرین پیشرفتت مستدام....

حیفه حالا با اینکه کار داری و بچه هست و....وقتی کلاسو میری بااامادگی نری..ا

آخ گفتی  چقدر دلم میخواد بهترین اجرا رو پیش استاد داشته باشم

دوشنبه ها  منتظر دیدن استوری هات هستم*.*

اصلا دوشنبه ها استوری نزارم انگار دوشنبه را زندگی نکردم :)

سلام

تمام دوشنبه هایت سرشار از عشق و موسیقی باشه انشالله

کمی اوضاع روبراه بشه و کرونا مهار بشه یک دوشنبه مهمان کلاس نادری خواهم بود به امیدخدا

سلام همراه موسیقایی من
دوشنبه هایم بی تو چیزی کم دارد.. ای کاش همسفر دوشنبه هایم بودی
منتظر اون روز میمونم

سلام

خدا رو شکر حال خوبتون همیشگی

امیدوارم وقتی خوندید از پایانی که نوشتم خوشتون بیاد

یه سوال: می شه سازهای مثل گیتار و دوتار... رو بدون مربی و تنها از روی کتاب یا آموزش هایی که تو اینترنت قرار دادن یاد گرفت؟ 

سلام عزیز
حتما با قلم زیبای شما خوب به انتها رسیده
بستگی به استعداد و تمرین فرد داره‌ . هیچ کاری نشد نداره ولی به شخصه برای شروع معتقدم باید زیر نظر استاد باشه تا اصول اولیه رو یاد بگیریم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan