لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

مهراز ۷۶

استاد فاصله ی اجتماعی را این هفته لحاظ کرده بود‌. صندلی خودش را به دیوار تکیه داده بود و صندلی هنرجو وسط اتاق بود. از وقتی دختر عمه ی استاد کلاس نمیاید من هنرجوی نخست دوشنبه ها هستم. استاد عیسی برای دستگرمی آرام قطعه ای را مینواخت و منتظر من بود. همینطور که مضراب و نت هایم را از کیفم در میاوردم به استاد گفتم بالاخره خزان را کامل نواختم. استاد عیسی که کمتر لبخند را بر چهره اش میبینی لبخندی زد و گفت دستتون درد نکنه😉 آماده شدم برای نواختن. خط اول را که زدم حس کردم صدای ساز مناسب نیست. متوقف شدم و به استاد گفتم ساز را برایم کوک‌ کند.‌ کوک‌کردن من با تیونر به زمان بیشتری نیاز دارد.‌ خزان را نواختم و یکی از ایرادات اساسی که بر اجرای من وارد بود محکم نواختن پایه ی چهارمضراب بود.‌ در حالیکه استاد میگفت باید صدای پایه آرامتر باشد و متن اصلی کار خوب شنیده شود. برای جلسه ی بعد درسی از ردیف ماهور را گرفتم. هنرجوی بعدی رسیده بود.‌ از استاد پرسیدم چای میخورید بریزم ؟ گفت دم نکرده ام. ببینید کتری جوش آمده؟ وارد آشپزخانه شدم و چای را دم کردم و با انرژی مضاعف کلاس را ترک کردم.‌ برای دومین هفته است که محمدرضا را نمیبینم‌. دیرتر از من میرسد. 

خاله چندتا قطعه یادگرفتین تا الان؟

جونم خاله😍😍
قطعه که زیاد زدم ولی اینکه کدومشون رو حفظ باشم و الان مثلا بخوام بزنم یه کم شرمنده میشم.

مرغ سحر
الهه ی ناز
ای ایران
ساری گلین
خزان
سه گدار
به یاد گذشته استاد صبا
بیات اصفهان(هزار دستان) 
و ...

منم سازدهنی میزدم دوسال پیش سه تا قطعه رو یاد گرفته بودم فکر میکردم عین دوچرخه سواری فراموش نمیشن اما الان هیچی ازشون یادم نیست!

اوووووو چقدر زیاد بلدین شما ماشاالله

اگر تکرار نشه قطعا فراموش میشه.
از بین این قطعاتی که نوشتم مقدمه ی سپیده اثر استاد لطفی رو بدون وقفه مینوازم😉

استاد من همیشه میگفت یه آهنگ بنواز ولی اون یه آهنگ رو با کیفیت یاد بگیر و بنواز و با افتخار بگو همین یکی رو بلدم...

دقیقا حرف درستیه...
منم فقط یه اهنگ رو بلدم بی نقص بزنم. اونم مقدمه ی سپیده😉

آفرین به شما دوست هنرمندم

فدات بانو جانم
همرمند تویی عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan