لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

در خانه ی ما

خانه ی ما عجیب است. به ندرت وسیله ای در آن نو میشود. اگر خراب هم شود مهربان همسر با سماجت وافر درونی اش تعمیرش می کند. شاید ماهها طول بکشد. شاید بارها شکست بخورد ولی باور دارد که میتواند و میتواند!

پای هیچ تعمیرکار و سرویس کاری تا به حال به خانه ی ما باز نشده است‌. کولر آبی امان هر سال دستخوش تغییراتی میشود و هر سال یک مقدار اوضاع خنکی اش رو به بهبود میرود ولی محال است یک اهل فن بیاید و نظر کارشناسی دهد. پارسال پوشال سلولزی برایش گرفت. امسال موتورش را پیاده کرد و کمی روغنکاری. جارو برقی پارس خزر جهازم بارها اتصالات دسته به کفی جارویش شکست و تعمیر شد. خرطومش پاره شد و جایگزین شد ولی نو نشد. 

دو سال پیش بازسازی خانه امان به دادمان رسید و برای دکور جدید آشپزخانه ماشین ظرفشویی و لباسشویی نو و یخچال فریزر نو خریدیم و قدیمی ها را رد کردیم رفت. خدا رو شکر. مانده بودم اگر بازسازی نداشتیم تا کی باید با یخچال برفک ساز و ماشین لباسشویی هندلی ام سپری میکردم.

در داخلی حمام برای حمام جدید بازسازی شده بزرگ بود.‌ دقیقا یک سال و نیم طول کشید تا همسرجان این در را دوباره مونتاژ کرد و فیکس چارچوب در، درآورد و رنگ و نصب کرد. لوله ی خروجی هود باید با خروجی پکیج یکی میشد. یک سال طول کشید تا این اتفاق افتاد و بعد از آزمون خطاهای بسیار بالاخره موفق شد. فقط باید چهره ی ایشان را هنگام موفقیتش از پس ماهها تلاش ببینید😁


+ یه همچین خانواده ی تلاشگری هستیم ما😄


شنبه ۳ خرداد ۹۹ , ۰۰:۲۵ نرگس بیانستان

😂😂😂😂😂

یه عالمه حرف اومد تو ذهنم کامنت کنم دوباره بیخیال شدم :)))) 

اوا 
چرا پس؟😎
شنبه ۳ خرداد ۹۹ , ۰۱:۰۳ نرگس بیانستان

ایا کامنت قبلی من نیومد؟

چرا عزیز رسید

لوله خروجی هود با پیکیج یکی بشه؟؟؟
خیلی خطرناکه که

اگه هود خاموش باشه خروجی پیکچ بجای بیرون رفتن از داخل هود برمیگرده داخل آشپزخونه که

دقیقا در قسمت انتهایی که از ساختمون خارج میشه یکی میشن. دو لوله ی مجزا دارن.
مهندسمون کار بلده ها😁

چقد شبیه بابای منه همسرتون :/

🤣🤣

کلا خوبه یا بد از نظر تو؟

افتضاح

خیلی چیزا نوشته بودم گفتم شاید درست نباشه بگم..

فقط در همین بگم که بعد از بیست ساااال از یه یخچال تک در کوچیک به یه یخچال متوسط ارتقا پیدا کردیم..

مبارکتون باشه..
شما هم باید بازسازی خانه رو در الویت بزارین😁

آره..ولی تا وقتی وزیر اقتصاد موافق نباشه این حرفا چ فایده ای داره :/

حقیقتش یزدیا عادت دارن از هیچ وسیله ای تا زمانی اوراق و داغون بشه دست نکشن.. این عادت هم خوبه هم بد!

پس رهام چیکاره است. بزن داغون کن پسر😉

یه وقتایی خوبه این روحیه ک‌ تعمیر کنن و به هرحال هزینه اضافهرنباشه....

اما خیلی وقتاهم باید کاملا مخالفت کرد.....

من اینجور وقتا زمان میزارم.....مثلا میگم تاهفته بعد این وسیله درست شد ک هیچی....نشد میخرم و تجربه ثابت کرده شوخی ندارم😅😅

اتفاقا خیلی اتفاق افتاده که براشون تعیین زمان کردم و بعد خریدم ولی از جیب خودم رفت😁😁😁 

😅

نخند😄

سلام

قسمت تعمیرش خوبه. همسر من هم همه چیزهای خراب را درست میکنه و من ذوق میکنم اما قسمت دومش ما برعکس هستیم. او مرتب فکر خرید و نو کردن هستند و من مرتب غرغر که نباید اینطوری پول را خرج کنه. 

سلام
عریزم

انگار هر مدلی همسر رفتار کنه ما ناراضی هستیم. میشه همون جریانی که هیچ کس از خودش راضی نیست😁

این تعریفهایی که کردید از مهربان همسر دقیقا احساس کردم زیادی روح پیرمرد در همسر شما حلول کرده...

 

از لحاظ اقتصادی خوبه ولی زیادیش هم خوب نیست... هرچی خواستی به فنا بره و به جاش یه نو بیاد بده دست فلفل بهار خرابش کنه...

 

در مورد این از جیب خود رفتن به نظر من اشکالی نداره... چون برای رفاه حال خودت هست... 

در خانه ی ما جیب من و جیب همسر نداریم... هردو خرج میکنیم... مثلا پرداخت اقساط بزرگ با همسر... پرداخت هزینه های خانه با من...

کلا همه ی افراد خانواده ی همسر اینچنین اند.‌ وسایل کهنه و چند بار تعمیری در خانه اشان فراوان است.

بهار به اندازه ی کافی اسباب بازی هاشو خراب میکنه ولی چه فایده باز درست میشه😂
در مورد خرج کردن مدتیه اینکار رو نمیکنم حواجان. چون درآمد همسر اونی نیست که به من میگه و من مطلعم. بی اعتمادم اندکی😁
برای خودم خرج میکنم و سیو میکنم. یه جورایی شده پول من پول تو😉 خوب نیستا ولی شد دیگه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan