لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

بستکبال

این روزها فایل صوتی در شبکه های مجازی دست به دست می شود که خانم معلمی که تصمیم گرفته ریاضی به بچه ها درس دهد با آن لهجه ی شیرین ترکی اش از دانش آموزان میخواهد هر کس آنلاین(آیلان) هست برایش پیامی بگذارند و خود را معرفی کنند. بماند که چقدر به او این روزها خندیدیم. فکر نمیکنم از آن دست معلمانی هم باشد که به دل گرفته باشد خنده ی ایرانی ها را در این اوضاع غمبار جامعه. با این مقدمه خواستم یادی کنم از دبیر جبر و ریاضیات جدید سال اول دبیرستانم خانم رحمتی. یادش بخیر. خانمی قدکوتاه و ریزه میزه و اهل تبریز  با لهجه ای بسیار دلنشین که عالی هم درس می داد. انتهای کتاب ریاضیات جدید آن سالها مبحثی داشتیم به نام " اصل شمول و عدم شمول" که مسائل متعددی در آن مطرح بود. مانند اینکه اگر در کلاسی ۳۰ نفره مثلا ۱۴ نفر عضو تیم والیبال و ۲۵ نفر عضو تیم هندبال باشند چند نفر عضو هر دو تیم هستند؟ خانم رحمتی هیچگاه در مثالهایش از واژه ی بسکتبال استفاده نمیکرد چون ادای این کلمه برایش سخت بود و بستکبال میگفت. بچه های کلاس(به جز من😉) هم حسابی اذیتش میکردند و از او میخواستند در مثالهایش چند نفر را هم در تیم بسکتبال عضو کند و خانم رحمتی هم دل به دل بچه ها میداد و حرفشان را گوش میکرد هرچند میدانست دستش انداخته اند و زیر زیرکی خواهند خندید.

امیدوارم خانم رحمتی ما را ببخشد و در صحت و سلامت کامل باشند.


+ جواب مساله ی مطرح شده را کسی می داند؟😁 جایزه داره ها

+ راستی دقت کردین سمر آغازی مقدم چقدر معروف شد😂


دبیر های ریاضی ماهن❤

آذر ی ها زبان و لهجه  قشنگیه ای دارند هرچند من بلدنیستم

عزیزی...
ارادتمندیم

9نفر😁خیلی فکر کردم😁

برای اینکه دوستان دیگه هم شرکت کنند جوابت رو حذف کردم رهام

هیچوقت بغیر از جمع و تفریق از ریاضی لذت نبردم و شده گاهی بخاطر تنفرم ازش چه روزها و شبها گریه کردم، نمیدونم چرا

بر عکسش که عاشق ادبیات و مخلفاتش بودم و همیشه رتبه بالایی میگرفتم

اینارو گفتم بگم من نمیدونم جوابش چی میشه اگرم بدونم، از فکر کردن بهش عاجزم

عزیزم 
همای مهربون ریاضی دوست داشتنی نیست. دوست داشتنی تو و اون هنر قشنگ گلدوزی و بافتنی ات هست که دل منو برده😍😍😍

حکایت کسی هست که ماه رو با انگشتش نشون میده و مردم به جای نگاه کردن به ماه به انگشتش نکاه میکنن.

 

-

نوشته 4 نفر در سایت حاضرن ، یعنی 4 نفر بر خط هستن ؟

 

سلام

ممکنه یه وقت خودم ۴ ص باز کرده باشم از ماهور

خانم اجازه جایزه چی میدین؟

 

 

چی دوست داری بانو؟
تو که هنوز جواب رو ندادی🤔

جواب 9 میشه آیا؟

هرچی کرمتون باشه ما قبول داریم

درود بانو جان...
یه آهنگ از آلبوم جدید استاد شجریان را تقدیم وجودتان خواهم کرد

سوال : اگر در کلاسی ۳۰ نفره مثلا ۱۴ نفر عضو تیم والیبال و ۲۵ نفر عضو تیم هندبال باشند چند نفر عضو هر دو تیم هستند؟

 

جواب : گزینه 1

 

راه حل : 

طبق قانون - اعضای تیم والیبال  6 نفر  ( 14 عضو کلاسی ) 

طبق قانون - اعضای تیم هندبال 7 نفر  ( 25 عضو کلاسی ) 

 

گزینه 1 : همون گزینه ای که جواب درسته

گزینه 2 : گزینه غلط

 

 

سلام اقا امیر
به قانونش چیکار داریم😄 
ما بیش از تعدا  برمیداریم و چند تا تیم تشکیل میدیم😁

تشکر بانو

 

 

خواهش عزیزم.
خوبی حوا جان.
هنوز جایزه ات رو نزاشتم رو وب
این خاصیت این نسل جدید بسیار بی‌ادب و پررو هست که ارزش‌ها رو تبدیل به ضدارزش کردند و برعکس...
معلم دیگه اون جایگاه رفیع سابق رو نداره. اصلا هم انتظاری بیش از این، از جامعه و این نسل نمیره.
از فرط عصبانیت خودم هم نفهمیدم چی نوشتم
موافقم همکار گرامی. البته این وضع بیشتر در شهرهای بزرگ اتفاق میفتد و در خانواده هایی که از هم گسسته اند و کانون گرم خانواده وجود ندارد و بچه ها اینچنین گستاخ میشوند.


بچه های روستا رو عشقه😍

سلام... ممنون خوبیم... توی پست جدید از احوالاتمون نوشتم

جایزه ام رو هم میتوانید برایم توی تلگرام یا واتس آپ بفرستید :))

😄 

آدرس بدهم خدمتتان

سلام حوا جانم.
مدتی حال و حوصله بلاگ رو نداشتم‌ با تاخیر جایزه اتان پست شد. ممنون از همراهی اتان.

ادرس بدهید کل آلبوم استاد را برایتان ارسال میکنم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan