لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

قضاوت ممنوع!

نمیخواهم قضاوت کنم و مدام به خودم تلنگر میزنم شاید راست میگویند!!

بار اول نیست. چندین بار برایم اتفاق افتاده که بخواهم پولی را خورد کنم و به چندین مغازه رفته ام و گفته اند نداریم. همین چند ماه پیش نیاز به پول خورد داشتم. پولم ۱۰ هزار تومانی بود( نخندید😁) به چندین سوپری که سر و کارشان با همین پول خوردهاست مراجعه کردم و هیچ یک همکاری نکردند. آخر سر گفتم یک آدامس موزی بدین و ۱۰ تومان را دادم و ناباورانه بقیه اش را بهم برگردانند.

امروز پیرمردی سر چهار راه با عصا ایستاده بود و دست بلند کرد تا مسیرمستقیمی را برسانمش. ایستادم و سوار شد و همان ابتدا گفت پول ندارم. گفتم من پول نخواستم. پیرمرد چهره اش مهربان بود و در گوشش سمعک داشت و خمیده راه میرفت. چشمهایش غم خاصی داشت. به ظاهرش نمیخورد گدا باشد. سر کوچه ی خانه امان که رسیدم پیاده اش کردم. گفت برای رسیدن به خانه ام هم پول ندارم. کمکم کن. در کیفم هیچوقت پول نقد پیدا نمیشود. اگر هم باشد عسل و بصل(بهار و امیرعباس😁) کش میروند. گفتم صبر کن از میوه فروش سر کوچه کمک بگیرم. رفتم و به میوه فروش گفتم از کارت من ۱۰ تومان بکشید و نقد به این پیرمرد بدین! دیگر میتوانید حدس بزنید چی گفت😔😞

نگاه های پیرمرد به سوی من بود. می دانستم کمی پایین تر سوپر مارکت هم هست و باز می دانستم هیچ کدامشان حاضر نخواهند شد این کمک را در حق من و پیرمرد انجام دهند. سری تکان دادم و به پیرمرد گفتم شرمنده ام. نشد کمکت کنم. گفتم بروید و خدا کند کسی پیدا شود که شما را به منزل برساند بی هیچ چشمداشتی!


+ چقدر بد شده ایم!

ای بابا:(

😚😚😚

"عجله داشتم

 تند تند راه می‌رفتم...

محکم به چیزی خوردم

آدم بود!

منتظر بودم بگوید: کوری؟!

دستش را به طرفم دراز کرد

 با من دست داد

 لبخندی زد...!

به گمانم انسان بود..."

این جور اتفاقات برای من هم زیاد پیش اومده، البته طرف مقابل هم تقصیری نداری

مثلا اگه یه نفر بیاد جنس بخره و فروشنده بگه خورد ندارم مشتریا اکثراََ فکر میکنن نمیخواد بده، یا من شنیدم که فحش دادن! یا گفتن مالِ حروم خوردن کارتونه، تو تاکسی زیاد دیدم که دَر که کوبیدن به هم و...

واقعا چقدر بد شدیم...! ):

سلام.
چقدر نوشته ی اولتون دلنشین بود
انسانم آرزوست😊

حالا چرا دروغ میگن؟😁😂

هیییی

 

واقعا چقدر بی رحم و بد شدیم:(

😔😔
ای کاش میدانستیم اگر غم و رنجی از کسی بزداییم یه روزی یه جایی کسی هم پیدا میشه که دست ما رو بگیره

دروغ گفتن رو خودمم نمیدونم!

من معتقدم اگر گره و مشکل کسی رو باز کردی خدا هم تو رو رها نمیکنه

هعیییی

چی بگم :/

😚😚😚

سلام 

متأسفانه تو این زمان بیشتر آدما در حال بدو بدو و پول درآوردن هستند و کمتر کسی به فکر کمک به دیگری می‌افته و بیشتر محوریتشون خودشونن و با دروغ‌های راست‌نما سعی در توجیح خودشون دارن

سلام
اگر کمی هوای هم رو داشته باشیم دنیا گلستون میشد. 
و این رو توجه داشته باشیم وقتی دست کسی رو نگیریم جاهایی هم خودمون محتاج خواهیم شد و کسی دلش به حال ما نخواهد سوخت

😟😟😟😟😞😞😞

وای .....

😯😯😯

کاش یکم مهربونتر وبخشنده تر باشیم نسبت بهم😞

 

 

بانوجان از آقای تکلو خبر دارید؟

خوبن!؟

چند وقتیه ازشون خبر ندارم

وبلاگشونم برا من باز نمیشه سراغشونو بگیرم...

خودخواه شده ایم. بد جور.
بله. خوبن. پیغامتون رو رسوندم بهشون😊

سلام بعدش پیش خودت نگفتی کاش میبُردم میرسوندمش؟

سلام
اتفاقا خیلی کلنجار رفتم که راضی کنم خودمو ولی هم مسیر پیرمرد دور بود و ممکن بود آدرس محل سکونتش رو خوب بلد نباشه و بمونه رو دستم. بعدشم پیر بود خدای ناکرده اگه اتفاقی براش میفتاد چه میکردم‌ 
و مورد دیگه اینکه پسرم رو باید میرفتم دنبالش . شاید دیر میشد. بهترین کار این بود که پولی تهیه کنم بدم بهش خودش ماشین بگیره بره که باز نشد!

یه بار رفتم سوپر محله مون پول خورد بگیرم، یه اشاره کرد دیدم عابر بانک گذاشته تو مغازه ش. به نظرم کار خوبیه

 

 

البته اگه عابر بانک نزدیک باشه دیگه منت این سوپری ها رو نمیکشیم و اینکه همه ی سوپری ها که این امکانات رو ندارند. چه پارتی کلفتی داشته ظاهرا😉
تنهایی یعنی نبودن آدمای خوب ،کم شدن آدمایی که همیشه مابین خودشون و دیگران ،دیگران رو انتخاب میکنند ،یعنی نزدیک شدن دنیای خودخواهی که یعنی تنهایی آدما ،خوبترین ها ای کاش بمانند که تنها نباشیم
چقدر لطیف
خوب ترین ها کاش بمانند که تنها نباشیم..
منم اضافه کنم که سعی کنیم یکی از خوبان باشیم

آخی قربون قلب مهربونت برم. تو همه تلاشت رو کردی. برای من هم پیش اومده که بگن پول خورد نداریم. بعد تا ازشون یه چیزی خریدم خورد کردن

عزیزم...
از دروغگوها به شدت متنفرم!!!

گاهی هم پیدا میشن آدمهایی که به راحتی کمک میکنند

من خودم شخصا از یه مغازه ای خرید کردم و 500 تومن پول خرد نداشت بهم برگردونه و به جاش گفت اگر اشکال نداره یه بیسکوییت رنگارنگ بدم بهتون... و همون موقع یه خانومی خرید کرد و 500 تومنی بهش داد و اوشون هم لطف کردن و بیسکوئیت رو پس گرفتن و پول خرد رو دادن... 

باید آدم ذاتش خوب باشه...

و درمورد این عابر بانکها پارتی کلفت نمیخواد بلکه جیب پر پول میخواد...

گذاشتن این دستگاه ها به نفع اون صاحب مکان هست... براشون سود داره... البته نحوه ی محاسبه اش رو نمیدونم ولی یه چیز تو مایه های سرمایه گذاریه...

 

نمیخوام بدبین باشم حوا جان. ولی اگر اون خانم جلوی شما ۵۰۰ رو نمیداد شاید مغازه دار این کار رو نمیکرد. شاید میگفت شما خودتون بهش بگین که بقیه ی پولتون رو از پول اون خانوم بده.
خوش به حالشون پس که از هر طرف سود میکنند😊

سلام و درود استادجان

واقعا مردم این جامعه ، به خودشون هم دیگه رحم نمی کنن....

امان امان ، که در آینده باز چگونه خواهند شد!

درود دکتر جان🌹
خوبین؟
امتحانات به خوبی برگزار شد؟
آینده ای نه چندان روشن در انتظارمان هست. از بس سخت میگذرد به مردم..

نه بدبینی نیست... عدم اعتمادی هست که ادمها با رفتارهاشون نسبت به هم پیدا کردن...

من داشتم میرفتم که مغازه دار صدام کرد... من ندیده بودم که اون خانم پول خرد داده یا نه... میتونست براش اهمیت نداشته باشه و بگه خوب این خانم که متوجه نشد...

 

 

بازم دمش گرم. به فکر منفعت خودش نبوده😊

سلام

منم از این داستانا داشتم اما راه در  رو ، برای خرد کردن پول خرد ، یکیش همون خرید جنس ارزون با اسکناس درشته

 

راه حل دوم که بیشتر جواب میده مراجعه به اون فروشگاهیه که عابربانک بغلشه و بگیم که من خرد میخواستم و دستگاه بهم پول درشت داد ، البته به من واقعا داده بود ها ، اونم خردش کردن.

 

راه دیگه تهیه پول خرد ، اینه که تو پمپ بنزین به مسئول مربوطه پول درشت بدیم و پول خرد تهیه کنیم.

 

 

سلام..
همون راه اول رو تجربه کردم و به نظرم خوب بود. خرید یک ادامس موزی و دادن یک تراول چک ۵۰ تومانی😁😁😁😊😊😊

راستی من هنوز نفهمیدم چطور میتونم از تو قسمت امار بیان ، متوجه بشم که چه دوستانی از رو لینکشون به وبم اومدن؟ مثل وبگذر ، شما بلدین؟

یه کم برا منم گنگه.. 
راستش زیاد هم پاپی اش نشدم

این پول خرد خواستن و جواب منفی سوپر مارکت ها یه اپیدمی  جهانی ...

دروغ گفتنشون آزار میده

خب چرا خودتون نرسونیدنش؟؟؟؟

تو جواب کامنت دوستمون میرزا مهدی علت رو گفتم😊😉
معلومه کامنتها رو نمیخونیاااا
دوستت دارم بانو

سلام عزیزم

من روزی چند بار به اینجا سر می زنم در انتظار مطلب جدیدی. بنویس برامون

سلام بانو جان.
عزیز دلمی..
ممنون بابت همراهی ات‌ 
چشم.. 

سلام و درود و ارادت استادجان

بله خداروشکر امتحانات هم گذشت و البته در بخش جدید که بخش شیرین روانپزشکی هست بسر میبریم و هفته بعد هم امتحانش هست!

 

شرایط سختی شده واقعا

دیگه کم کم باید منتظر یه سری اتفاقات خوب یا بد باشیم احتمالا!🤔🤔

ارادتمندم دکتر جان
خدا رو شکر به سلامتی به اتمام رسیده و بخش جدید رو آغاز کردین.
خدا کنه اتفاقات خوب همیشه باشه..
موفقیتتان آرزوی من است‌ ..
شاد باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan