لبخند ماه

بگذار از دریچه ی چشمان تو بنگرم لبخند ماه را

مهراز ۴۶


وارد دستگاه سه گاه شدیم. به گفته ی استاد عیسی، سه گاه یکی از خاصترین کوک ها را داراست. بم، فا کوک میشود و سیم پنجم لاکرن که توی تیونر کرن نمایش داده نمیشود و باید گوشی کوک کرد که من متاسفانه هنوز به آن مهارت نرسیده ام. بر طبق رسم ورود به هر دستگاه استاد عیسی تصنیفهایی را که در این دستگاه ساخته شده است را معرفی میکند و هر بار با تاکید میگوید:" این رو که باید شنیده باشید" و هر بار من میگویم آشنا نیست و استاد تعجب میکند!

می کرن ، فا، لاکرن فاصله ی ساختاری این دستگاه هست که با شنیدن آن دستگاه سه گاه مشخص میشود‌. 


*تصنیف " من از روز ازل دیوانه بودم" ساخته ی استاد محجوبی با صدای استاد بنان

* تصنیف"  غم عشق " ساخته ی استاد علی اکبر شیدا با صدای استاد شجریان

( از غم عشق تو ای صنم روز و شب ناله ها میکنم من)

* یک سوی  آلبوم " درخیال"ساخته ی استاد مجید درخشانی با صدای استاد شجریان

* تصنیف " دل شیدا " ساخته ی استاد علی اکبر شیدا با صدای استاد شجریان

( از غم عشقت دل شیدا شکست)

* آلبوم" شوق دوست" ساخته ی استادمحمدجواد ضرابیان با صدای همایون شجریان

* تصنیف " آسمان عشق" از آلبوم آسمان عشق استاد شجریان

(چنان مستم چنان مستم من امشب )


تمام این تصنیفها را یک به یک دانلود کرده ام و هر از گاهی با دقت گوش میکنم. شاید این تصنیفها را بارها و بارها رادیو و تلویزیون پخش کرده باشند ولی به اعتقاد من چون هدفدار گوش نکرده ایم در ذهنمان باقی نمانده است. زین پس اوضاع بهتر خواهد شد چون قرار است با مریم رستگار شویم

درس مریم و امیرعباس  یادگیری نت چنگ و میزان کشش آن بود. تیک تاک 

کلاس دوشنبه ی این هفته  مهمان عزیزی هم داشت. فروغ جان مدیر وبلاگ (اکسیرعشق) که با آمدنش دوشنبه امان را دوست داشتنی تر کرد. چقدر لطیف بود و مهربان. گویا سالها میشناختمش. جاذبه ی هنر همین است. واردش که شوی ناخودآگاه دور و اطرافت پر میشود از اهالی اش. دست خودت نیست. وارد دنیایشان میشوی و وارد دنیایت میشوند و این دنیای زیبای هنری را به راحتی از دست نخواهیم داد. من و مریم و امیر و فروغ.


هر که خواهان است بسم الله...

+ دوشنبه های دوست داشتنی


عکس نوشت: از اینستای استاد میثم





ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لبخند ماه را یک همسر، یک مادر و یک معلم می نویسد
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan